Szkolna wyprawa do Krakowa

Dodano 01 lipca 2015

Po przybyciu do Królewskiego Miasta udaliśmy się do hotelu, gdzie każdy z uczestników mógł się zregenerować  po długiej podróży. Spaliśmy obok stadionu Wisły Kraków, co dla Wielkopolan, interesujących się piłką nożną,  jest znaczące. Następnie udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce. Przechodząc korytarzami kopalni, zapoznaliśmy się z historią niezwykłego  miejsca. Na wszystkich wrażenie zrobiły wspaniałe groty oraz nowe sale, w których obejrzeliśmy prezentację multimedialną na temat soli. Trzeba przyznać, że w Wieliczce historia łączy się z nowoczesnością.

Celem naszej wycieczki było  poznanie przeszłości Krakowa. Wiele godzin spędziliśmy na  wzgórzu wawelskim, gdzie z wielkim zainteresowaniem zwiedzaliśmy Zamek Królewski i Bazylikę Archikatedralną św. Stanisława i św. Wacława . W podziemiach widzieliśmy trumny królów Polski i  wieszczów narodowych: Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego .Później mogliśmy podziwiać zbrojownię oraz  wystrój komnat królewskich, obok których , na drugim piętrze, jest wystawiona „Dama z łasiczką” Leonarda da Vinci. To wielkie szczęście móc zobaczyć oryginał Mistrza Leonarda!

Duże wrażenie zrobił na nas  Kościół Mariacki. Podziwialiśmy   wnętrze świątyni, szczególne piękno ołtarza Wita Stwosza, wysłuchaliśmy także hejnału.  Następnie udaliśmy się na  krakowski Kazimierz, gdzie Pani Przewodnik zapoznała nas z historią mieszkających tam Żydów. Wszyscy obejrzeliśmy synagogę Remuh i przylegający do niej cmentarz.

W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedzaliśmy Park Ojcowski. Mimo niesprzyjającej pogody dotarliśmy do Groty Łokietka, gdzie z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy informacji o wybitnym władcy-Władysławie Łokietku.

Zwiedzanie Krakowa sprawiło nam ogromną przyjemność. Widzieliśmy miasto o różnych porach – w dzień i podczas wieczornych spacerów-zawsze niezwykłe i fascynujące. Sądzę, że wielu z nas do niego wróci.