Praga, Drezno i Góry Izerskie

Dodano 20 czerwca 2023

Nasza wycieczka trwała od 30 maja do 2 czerwca i wzięły w niej udział klasy 2c i 3b.

Pierwszym punktem docelowym był Świeradów-Zdrój, z którego po zakwaterowaniu wyruszyliśmy w Góry Izerskie. Po wyczerpującej drodze w trudnych warunkach wszystkim szczęśliwie udało się dotrzeć na szczyt. Z niego roztaczały się malownicze widoki na wspaniałe Karkonosze, których najwyższym szczytem jest Śnieżka (1602 m n.p.m.). Późnym wieczorem urządziliśmy grilla przy świetnej atmosferze i dobrym jedzeniu.

Następnego dnia wstaliśmy bardzo wcześnie, aby po pysznym śniadaniu wyruszyć do Drezna. Przydzielono nam przewodnika, który zagłębił nas w tajemnice miasta. Tego dnia zwiedziliśmy muzea zlokalizowane w kompleksie pałacowym Zwinger i Katedrę Św. Trójcy. W muzeum mieliśmy okazję obejrzeć wystawy takie jak: wystawa porcelany miśnieńskiej oraz chińskiej. Zapoznaliśmy się również z rozwojem sztuki na przestrzeni epok, w Galerii Obrazów Starych Mistrzów mieliśmy okazję zobaczyć m.in. jeden z najważniejszych obrazów jakim jest "Madonna Sykstyńska" wykonana przez Rafaela Santi. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu i udaliśmy się na kolację.

Trzeciego dnia udaliśmy się w najdłuższą podróż do stolicy Czech - Pragi, gdzie zwiedzaliśmy zabytkową część miasta, w której zobaczyliśmy takie dzieła architektury jak Most Karola oraz zegar astronomiczny Orloj umieszczony na ścianie ratusza. Odwiedziliśmy również Zamek na Hradczanach, gdzie mieliśmy okazję podziwiać zmianę warty. Jednak wszystkim najbardziej podobał się czas wolny, którego nie było zbyt wiele przez ilość pięknych miejsc wartych zobaczenia. Niestety nie zdołaliśmy zobaczyć wszystkiego, ale na pewno jeszcze kiedyś tam wrócimy.

Czwartego dnia odhaczyliśmy ostatni punkt naszej wycieczki, która dobiegała końca. Znaleźliśmy się w tajemniczym zamku Czocha, pełnym krętych korytarzy oraz ukrytych przejść. Przede wszystkim zobaczyliśmy skarbiec czeskiego króla Wacława I zwanego Jednookim oraz studnię, która nosi dosyć ciekawą nazwę „Studnia Niewiernych Żon”. Nazwa obiektu pochodzi od rytuału, w którym niewierne małżonki lądowały na jego dnie. Niestety nie mogliśmy zobaczyć całej okazałości zamku, gdyż niektóre miejsca były wyłączone ze zwiedzania.

Podróż zarówno klasie 2c jak i 3b minęła w świetnej atmosferze i na pewno każdy zapamięta ją na długo. Podziękowania należą się również opiekunom: prof. Joannie Głowackiej-Wieczorek, prof. Barbarze Grzelce, prof. Robertowi Padurkowi oraz prof. Piotrowi Kuncowi, bez których ta wycieczka nie byłaby możliwa.