Wyprawa do Pragi - kl. 2a i kl. 2c

Dodano 13 czerwca 2018

Dnia 28 maja uczniowie klas IIA oraz IIC pod opieką pani prof. Urszuli Iwaszczuk oraz pana prof. Adama Rogalli wybrali się na trzydniową wycieczkę do stolicy Czech – Pragi.

Pierwszego dnia, po zakwaterowaniu w hotelu, udaliśmy się w stronę przepływającej przez miasto rzeki – Wełtawy, gdzie odbyliśmy dwugodzinny rejs statkiem. Była to znakomita okazja do podziwiania uroków Pragi, która nocą wygląda zjawiskowo.

Drugiego dnia, wraz z panią przewodnik, wybraliśmy się na zwiedzanie największego czeskiego miasta. Na początku wybraliśmy się do dzielnicy Hradczany, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić wiele zabytków takich jak budowana przez 6 stuleci katedra św. Wita czy Zamek Praski, który jest największy na świecie pod względem zajmowanej powierzchni. W dzielnicy tej było wiele punktów widokowych, gdzie mogliśmy wykonać pamiątkowe zdjęcia na tle panoramy Pragi. Później przeszliśmy również przez słynny Most Karola, pod którym przepływaliśmy statkiem pierwszego dnia. Po obejrzeniu najważniejszych zabytków praskich oraz sklepów, w których mogliśmy min. zakupić słynną czekoladę Studencką.

Trzeciego dnia, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Wycieczka przebiegła w bardzo dobrej atmosferze, dopisywały także warunki pogodowe, a samo miasto oczarowało nas swoim wdziękiem.