Wyprawa do Drezna

Dodano 11 grudnia 2015

Dnia 02.12.2015r. klasy: Ia, IIe, IIId oraz kilka osób z klasy IIIe i IIIg, pod opieką profesorów: M. Bartkowiak, J. Świstak, A. Rogalli, ks. M. Ziemka oraz rodziców wyruszyły do Drezna. Podczas zbiórki zostały sprawdzone dokumenty, a następnie wyruszyliśmy w drogę. W trakcie podróży nasz przewodnik zapoznał nas z polityką i historią Drezna. W południe dotarliśmy do głównego punktu naszej wyprawy, czyli samego serca miasta.

Naszą wyprawę  zaczęliśmy od zwiedzania. Udaliśmy się na spacer Tarasami Brühla. Przechodziliśmy obok Albertinum i Opery. Poznaliśmy bliżej Kościół Marii Panny w Dreźnie (Frauenkirche) - jeden z najpiękniejszych kościołów protestanckich, robiący niesamowite wrażenie. Udało nam się wejść do środka i zobaczyć przepiękne wnętrze Kościoła. Podziwialiśmy Residenzschloß - Rezydencję dynastii Wettynów. Pałac stanowi centralny punkt starówki. Jest na co popatrzeć, gdyż Residenzschloß , jak na główną siedzibę królów przystało, robi wspaniałe wrażenie. Jest to rozbudowany kompleks z wieloma zakamarkami, nadziemnymi przejściami, dziedzińcami oraz wieżyczkami. Następnie zobaczyliśmy Katedrę Świętej Trójcy - Świątynię katolicką usytuowaną nieopodal rezydencji Wettynów na Starym Mieście, Zwinger - czyli późnobarokowy zespół architektoniczny znajdujący się w centrum miasta wraz z jego pięknymi ogrodami. Ogromne wrażenie zrobiło na nas Fürstenzug, czyli Orszak Książąt. Jest to mozaika zdobiąca zewnętrzny mur okalający przyzamkowy dziedziniec turniejowy.

Bogatsi o wiedzę udaliśmy się na długo wyczekiwany przez nas Drezdeński Jarmark bożonarodzeniowy, nazywany Striezelmarkt (Striezel, czyli strucla, tradycyjny saksoński wypiek, tzw. Dresdner Christstollen). Właśnie tutaj poczuliśmy magię zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. To najstarszy tego typu jarmark w Niemczech. Jest to wizytówka Drezna, dlatego należy do obowiązkowych punktów zwiedzania miasta i okolic. Oczywiście nie jest to jedyny jarmark w Dreźnie - organizowane są też inne. Jednak ten bez wątpienia jest największy i najciekawszy. Na jarmarkach znaleźć można takie rzeczy jak: ozdoby choinkowe, tkaniny i wyroby garncarskie, słynne pierniki, koronki, gwiazdy adwentowe oraz wiele innych. Mieliśmy czas na zakupy i degustację typowych niemieckich potraw. Mogliśmy również udać się do centrum handlowego. Ogromną popularnością cieszył się Primark, w którym każdy znalazł coś dla siebie. Gdy zaszło słońce jarmark zabłysnął światełkami i lampkami. Widok był zapierający dech w piersiach.

Po zaopatrzeniu się w upominki dla nas i dla naszych rodzin przyszedł czas na drogę powrotną. Zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się do autobusu. Ciężko było opuścić magiczny klimat miasta i powrócić do naszej codzienności. Drogę powrotną umilaliśmy sobie śpiewem. Dołączył się również do nas pan przewodnik, dlatego w autobusie było głośno, a na naszych twarzach pojawił się uśmiech.

Bardzo dziękujemy naszym profesorom i rodzicom za wspaniałą wycieczkę i opiekę nad nami. Z pewnością na długo pozostanie ona w naszej pamięci!

Klaudia Bussler, klasa IIId

MAMY FINALISTĘ  XLVII Olimpiady Języka Francuskiego!
22 kwietnia 2024
MAMY FINALISTĘ XLVII Olimpiady Języka Francuskiego!