WYCIECZKA NA POMORZE ZACHODNIE

Dodano 05 czerwca 2018

W poniedziałek pierwszym punktem docelowym był Międzyrzecki Rejon Umocniony (MRU). Tam, udaliśmy się trasą krótką (1,5 godzinną) do bunkrów i podziemi, które znajdują się na głębokości 30 metrów pod ziemią. Następnie udaliśmy się do Skansenu Słowian i Wikingów, który jest położony na Wyspie Wolin. Po zwiedzaniu udaliśmy się do Ośrodka PORTUS w Międzywodziu w celu zakwaterowania się w naszych domkach oraz zjedzenia obiadokolacji.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Świnoujścia, które jest nazywane także Krainą 44 wysp, gdzie odbyliśmy wycieczkę po Podziemnym Mieście na wyspie Wolin. Następnie weszliśmy na najwyższą latarnię w Polsce, liczącą 64,8 m. Kolejnym punktem był Fort Gerharda, gdzie odbyliśmy musztrę prowadzoną przez pruskiego kaprala, dowiedliśmy swojej odwagi i zostaliśmy mianowani podczas pasowania na fizylierów. Niektórzy z nas odważyli się przejść po linie, znajdującej się nad wodą, podczas gdy żołnierze próbowali śmiałków z niej zrzucić. Nie obyło się bez mokrych ubrań i gromkich wiwatów. Po przygodzie w forcie udaliśmy się na prom, kursujący co pół godziny, którym przepłynęliśmy się na drugą stronę miasta.Trzeciego dnia wybraliśmy się do Międzyzdrojów. Udaliśmy się na molo, skąd rozciągał się piękny widok na Morze Bałtyckie. Następnie przeszliśmy do Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie weszliśmy na Kawczą Górę, liczącą 51 m.n.p.m. Ostatnim punktem było odwiedzenie rezerwatu żubrów, a także zagrody bielika. Tego dnia wieczorem odbyło się ognisko, podczas którego grupa mogła się zintegrować.

Czwartego i zarazem ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do Szczecina w celu zwiedzenia miasta. Tym razem naszym przewodnikiem był nie kto inny jak sam pan profesor Robert Padurek. Odwiedziliśmy Wały Chrobrego, wysłuchaliśmy także legendy o Baszcie Panieńskiej, nazywanej inaczej Basztą 7 Płaszczy, mogliśmy ją ujrzeć w pobliżu Odry u stóp Zamku Książąt Pomorskich. Ostatnim punktem naszej wyprawy były podziemia znajdujące się pod Szczecińskim Dworcem Kolejowym. Poruszaliśmy się trasą “II Wojna Światowa”. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się w podróż powrotną do Kościana.

W imieniu wszystkich uczestników wycieczki, chcielibyśmy podziękować naszym opiekunom: pani prof. Monice Bączkowskiej-Gapik, pani prof. Magdalenie Kostrzewie, a przede wszystkim głównemu organizatorowi wycieczki - panu prof. Robertowi Padurkowi. W ostatnich słowach nasuwa się jedno kultowe pytanie wycieczki: “Co z tą kiełbasą?”.