Ostatnia taka podróż

Dodano 01 października 2019

Ostatnią szkolną wycieczkę klasa humanistyczna III F spędziła w Gdańsku. 27 września wraz z wychowawczynią prof. M. Kułakowską oraz prof. J. Grupińskim odbyliśmy podróż pociągiem do pomorskiego miasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum II Wojny Światowej. Już sama konstrukcja budynku wzbudzała zaciekawienie, a na ewentualne pytania odpowiadał przewodnik. Wystawa prezentowała temat w nowoczesny sposób zarówno z perspektywy ówczesnej wielkiej polityki, jak i przeżyć zwykłych ludzi. Po intelektualnej rozrywce mieliśmy okazję na spacer po Starówce oraz podziwianie gdańskich uliczek aż do zachodu słońca. Wieczór był czasem wolnym, który wykorzystaliśmy na odwiedzenie restauracji. Uroku oświetlonym w mroku drogom dodawał deszcz.

Po nocy spędzonej w hostelu nadszedł czas na wspólne śniadanie. Ochotnicy mogli udać się z prof. Grupińskim na szybkie obejście Kościoła Rzymskokatolickiego pw. Świętej Trójcy. Koło godziny 10 byliśmy już na statku Galeon "Lew". Celem rejsu było Westerplatte. W drodze powrotnej aranżację muzyczną pośród fal Martwej Wisły zapewnił Andrzej Starzec.

Kolejnym obiektem przeznaczonym do eksploracji było Europejskie Centrum Solidarności. Wystawa podzielona na siedem sal dawała szansę na odnalezienie własnych odniesień do historii i współczesności. Przed odjazdem pociągu mogliśmy jeszcze spożyć posiłek w Galerii przy dworcu. O godzinie 16 pożegnaliśmy Gdańsk, zabierając ze sobą wspomnienia oraz bagaże do wagonów kolejowych. Po czterogodzinnej podróży wróciliśmy do Kościana zadowoleni i gotowi na dalsze przygotowania do zbliżającej się matury.