Magia świąt we Wrocławiu

Dodano 15 grudnia 2015

Dnia  08.12.2015r. uczniowie z klas Ib i Ig, pod opieka profesorów: S. Stachowiak-Łasicy i M. Kostrzewy  pojechali do Wrocławia. Na dworcu PKS w Kościanie o godzinie 8 rozpoczęła się nasza przygoda. Podczas prawie trzygodzinnej drogi przewodnik opowiedział nam  trochę o historii Wrocławia.  Przedpołudniem w fantastycznych humorach dotarliśmy do naszego celu.

Pełni zapału zaczęliśmy od zwiedzania miasta. Na początek mieliśmy okazję podziwiać najstarszą, zabytkową część Wrocławia- Ostrów Tumski. Przewodnik opowiadał nam historie związane z tym miejscem. Ujrzeliśmy przepiękną Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, pomnik św. Jana Nepomucena, Kolegiatę Świętego Krzyża i św. Bartłomieja oraz przechadzaliśmy się po Moście Tumskim, nazywanym także Mostem Zakochanych lub Mostem Katedralnym. Również mieliśmy okazję bycia w Muzeum Miejskim Wrocławia, gdzie podziwialiśmy wystawę pięknych a zarazem ciekawych  szopek bożonarodzeniowych wykonanych przez twórców z całego świata.

Głównym punktem naszego wyjazdu był Jarmark Bożonarodzeniowy na Starym Rynku. To właśnie tu poczuliśmy magię zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Ogromna choinka z kolorowymi lampkami, budki, w których można było kupić rożne wielkości pierników, ozdoby choinkowe oraz symboliczne prezenty i świąteczne piosenki w tle dawały nam znak, że święta są tuż tuż. Gdy zrobiło się ciemno, Wrocław zabłysnął pięknymi światełkami i lampkami. Widok był cudowny.

Zadowoleni, z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do Kościana. Dziękujemy naszym Paniom Profesor za przyjemną i ciekawą wycieczkę oraz mile spędzony dzień!

Aleksandra Jurga, klasa Ig

MAMY FINALISTĘ  XLVII Olimpiady Języka Francuskiego!
22 kwietnia 2024
MAMY FINALISTĘ XLVII Olimpiady Języka Francuskiego!