Książ – Włodarz – Grodno

Dodano 30 kwietnia 2018

25.04.2018r. uczniowie 1F, 2D i chętne osoby z pozostałych klas Kolberga o godzinie 4:50 wyjechały autokarem na Dolny Śląsk. Pierwszym punktem wycieczki był Zamek Książ w Wałbrzychu. Przepiękne wnętrza zamku jak i ogrody robiły duże wrażenie. Została nam przedstawiona ciekawa, choć nieco smutna historia życia Księżnej Daisy, a także losy posiadłości. Mimo iż Zamek Książ był miejscem okradanym i niszczonym na przestrzeni lat, ocalałe obrazy i meble, czy też sama budowla, doskonale ukazują mieszankę stylów architektonicznych (gotyk, renesans, barok, eklektyzm), które tam istnieją. Pogoda dopisywała, dlatego spacer po cudownych tarasach był dużą przyjemnością po długiej podróży. Kolejnym miejscem, które mieliśmy okazję zwiedzić, był Włodarz, czyli Kompleks Riese w Górach Sowich. Najbardziej tajemnicze podziemia w Polsce okazały się być zaskoczeniem dla większości uczestników wyprawy. Błądząc przez labirynt korytarzy, gdzie było dość zimno, poczuliśmy niesamowity klimat. Odwagi dodawały nam czerwone kaski, a niektórym także trzymanie innych za rękę, aby nie poślizgnąć się na mokrym podłożu. Najwygodniejszą w podróży i najlepiej wspominaną atrakcją w Sztolni Włodarz był spływ podziemną łodzią. Po opuszczeniu Kompleksu Riese udaliśmy się do Zamku Grodno. Położony jest on w Zagórzu Śląskim na Górze Choina, na wysokości 450m n.p.m. Całe to miejsce to ok.700 lat historii i istne połączenie średniowiecza z renesansem. Przewodnik oprowadził nas po posiadłości i przybliżył nam losy zamku opowiadając tamtejsze legendy. Zobaczyliśmy salę tortur oraz mieliśmy okazję wejść na szczyt wieży, z której dostępny był widok z czterech stron świata. Malownicza okolica była jeszcze piękniejsza, gdy obserwowaliśmy ją z góry. Do autokaru wracaliśmy przez drogę otoczoną zielenią drzew i traw. Wycieczka z pewnością przybliżyła nas do natury. Tradycją każdego wyjazdu jest wizyta w „popularnej restauracji”. Także tym razem było to uwieńczeniem podróży. Do Kościana wróciliśmy około godziny 19. Wycieczka była bardzo udana i stała się źródłem fantastycznych wspomnień dla jej uczestników.