WYCIECZKA DO STOLICY

Dodano 10 czerwca 2017

Grupa 15 uczniów klasy II b pod opieką wychowawcy - Pana Dyrektora Wojciecha Morawskiego – wczesnym rankiem 7 czerwca rozpoczęła wyprawę. Przygodę zainaugurował przejazd pociągiem z Kościana do Poznania, gdzie przesiedliśmy się do pociągu TLK relacji Poznań Główny – Warszawa Centralna. Pogoda nam dopisała i słońce było obecne, lecz jego obecność nie była uciążliwa. Po 4-godzinnej przeprawie dotarliśmy do stolicy. Porzuciliśmy bagaż w przechowalni i udaliśmy się na ul. Wiejską, gdzie znajduje się siedziba Parlamentu Rzeczypospolitej Polskiej. Dzięki uprzejmości Posła Adama Szłapki mogliśmy zwiedzić cały budynek, pomimo prowadzonych tam obrad (normalnie byłoby to niemożliwe). Po krótkiej rozmowie na temat obecnych nauczycieli naszego liceum (Pan Poseł jest absolwentem „Kolberga”), zwiedzeniu gmachu (Sali Plenarnej, Sali Kolumnowej, Holu Głównego, budynku Senatu) i przejściu przez prestiżowe drzwi (głównym wejściem do Sejmu wchodzą - i wychodzą - tylko najważniejsze osoby w państwie) pożegnaliśmy się z Panem Posłem Szłapką i udaliśmy się na obiad do Złotych Tarasów, i następnie po nasz bagaż oraz do hostelu – DREAM HOSTELU - który znajdował się na Krakowskim Przedmieściu! Po odłożeniu bagażu i odświeżeniu się, udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie podziwialiśmy słynny pomnik Chopina, Pałac na Wodzie, Amfiteatr oraz skorzystaliśmy z okazji i zaznaliśmy odrobiny sportu – przebiegliśmy się, korzystając z dostępnych tras. Dzień zakończyliśmy spacerem powrotnym po Krakowskim Przedmieściu.

W czwartek po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy na spotkanie z Panem przewodnikiem, który w niesamowity sposób pokazał nam Warszawę od strony historycznej za co serdecznie dziękujemy! Rozpoczęliśmy od Ogrodu Saskiego i Grobu Nieznanego Żołnierza. Po wizycie między innymi w Kościele Świętego Krzyża, Uniwersytecie Warszawskim, gdzie udało nam się zobaczyć główną aulę i zrobić kilka zdjęć, Bazylice Archikatedralnej p.w. Męczeństwa św. Jana Chrzciciela, Rynku Starego Miasta udaliśmy się na obiad do restauracji Podwale 25, gdzie dostarczyliśmy organizmowi niezbędnych kalorii, aby móc ruszyć w dalszą drogę. Następnym punktem na liście była wizyta w Zamku Królewskim, gdzie podziwialiśmy wspaniałe historyczne wnętrza oraz obrazy takich artystów jak Jan Matejko, Rembrandt oraz Bacciarelli. Następnie udaliśmy się na kolację w hostelu (którą sami przygotowaliśmy – mężczyźni też potrafią gotować ). Nadszedł czas, aby spojrzeć na Warszawę jako miasto w XXI w.
O godzinie 19 udaliśmy się do Teatru Polskiego w Warszawie, aby obejrzeć sztukę „Dożywocie” w reżyserii  Filipa Bajona. Jest to współczesna interpretacja komedii Aleksandra Fredry. Po obejrzeniu spektaklu – w którym mistrzowsko grali aktorzy tj. Krzysztof Kwiatkowski, Piotr Cyrwus, Marta Kurzak, Jarosław Gajewski i podzieleniu się wrażeniami, przeszliśmy nad Wisłę, aby zobaczyć słynny pomnik „Syrenki”. Później, korzystając z nowej II linii metra, przedostaliśmy się na drugą stronę rzeki, aby obejrzeć Stadion Narodowy, a następnie udaliśmy się na spacer po Starówce… z metą usytuowaną na Rynku Starego Miasta, gdzie wymieniliśmy opinie na temat Warszawy oraz podziwialiśmy nocne życie miasta.

W piątek rano, po śniadaniu, udaliśmy się do Muzeum Narodowego. Po obejrzeniu eksponatów – szczególnie malarstwo XIX wieku nas interesowało (Matejko, Chełmoński, Gierymski, Mehoffer) -udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki. Niestety –
z powodu bardzo długich kolejek do wind - nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby wjechać na taras widokowy, ale budynek oglądany z poziomu ulicy również robi niesamowite wrażenie. Po zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy w podróż powrotną, która minęła w przyjemnej atmosferze.

Szczególnie dziękujemy Panu Dyrektorowi  Wojciechowi  Morawskiemu za zorganizowanie wyjazdu, oprowadzenie po mieście, ukazanie go z dwóch różnych perspektyw oraz troskliwą opiekę.