WYCIECZKA DO BUDAPESZTU

Dodano 16 czerwca 2017

W poniedziałek 5.06.2017 wczesnym rankiem klasy: 1a, 1c, 1d i 1e wyjechały dwoma autokarami na czterodniową wycieczkę do stolicy Węgier. Po przyjeździe, wieczorem chętni uczniowie wybrali się na spacer nad Dunaj.

We wtorek zobaczyliśmy Plac Millennium wybudowany z okazji tysiąclecia państwa węgierskiego, a następnie przeszliśmy do Zamku Vajdahunyad w parku miejskim. Zwiedzaliśmy Wzgórze Zamkowe po budańskiej części miasta, gdzie zobaczyliśmy Zamek Królewski, który przez 700 lat był siedzibą węgierskich królów oraz Kościół Macieja – miejsce koronacji i ślubów królewskich. Następnie  podziwialiśmy panoramę miasta z Baszty Rybackiej. Byliśmy też na Górze Gellerta, gdzie zobaczyliśmy Cytadelę i Statuę Wolności. Mieliśmy również okazję odwiedzić Wielką Halę Targową. Ostatnią atrakcją tego dnia był nocny rejs statkiem po Dunaju, podczas którego mogliśmy podziwiać oświetloną panoramę Budapesztu.

W środę pojechaliśmy do miasteczka Szentendre, oddalonego o 20 km od Budapesztu. Odwiedziliśmy tam Muzeum Marcepanu, w którym zostaliśmy poczęstowani marcepanem i podziwialiśmy figury z niego wykonane. Mogliśmy też kupić w tamtejszym sklepiku słodycze. Ostatnim punktem dnia oraz całej wycieczki była trzygodzinna wizyta w termach, gdzie mieliśmy okazje spróbować langosz – przekąskę charakterystyczna dla kuchni węgierskiej.

Warto było odbyć 13-godzinną podróż, by zobaczyć tak wspaniałe miasto i panoramy!

Podziękowania należą się profesorom, którzy wyjechali z nami na tę wycieczkę : p. A.Rogalli, p. U.Iwaszczuk, p. M.Bączkowskiej, p. J.Wawrzyniak oraz p. M.Grzymale.