Nad pięknym, modrym Dunajem

Dodano 23 czerwca 2014

Wczesnym rankiem we wtorek 3 czerwca uczniowie klasy ID i IE wraz z opiekunami prof. Adamem Rogallą, prof. Janiną Wawrzyniak, prof. Małgorzatą Bartkowiak oraz prof. Dariuszem Kinalem wyruszyli na czterodniową wycieczkę, której celem była stolica Węgier.
Po, co prawda długotrwałej, bo trwającej ponad czternaście godzin, lecz spędzonej w miłej atmosferze podróży autobusem, dotarliśmy do naszego hotelu. Tam poznaliśmy panią przewodnik, która opiekowała się naszą grupą przez całą wycieczkę. Wieczór po obiadokolacji spędziliśmy na odpoczynku i wspólnym spędzaniu czasu.

Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie Budapesztu. Odwiedziliśmy między innymi Wzgórze Zamkowe, gdzie widzieliśmy zmianę warty przed Zamkiem Królewskim,
a z Baszty Rybackiej podziwialiśmy panoramę miasta. Zobaczyliśmy Kościół Macieja oraz Bazylikę św. Stefana, w której przechowywane są relikwie pierwszego króla Węgier. Mogliśmy zrobić zakupy w słynnej hali targowej Vásárcsarnok. W oceanarium natomiast widzieliśmy najróżniejsze ryby i inne morskie stworzenia, jak również gady, płazy, ptaki, owady, a nawet małpy. Aby poruszać się po Budapeszcie, korzystaliśmy z tamtejszej komunikacji miejskiej- autobusów, tramwajów, kolejki oraz metra. Około godziny dziewiętnastej wróciliśmy do hotelu na obiadokolację, by zaraz po niej odbyć rejs statkiem po Dunaju. Godzinna podróż pozwoliła nam się zrelaksować i pooglądać stolicę Węgier w promieniach zachodzącego słońca z perspektywy tej pięknej rzeki. Nie był to koniec atrakcji na środę. Po zakończeniu rejsu pojechaliśmy na Górę Gellerta, gdzie mogliśmy zobaczyć Cytadelę oraz Statuę Wolności- dar Armii Czerwonej dla Węgrów. Nocna panorama Budapesztu ze wzgórza zapierała dech w piersiach. Późnym wieczorem powróciliśmy do hotelu.

Czwartkowym rankiem wyruszyliśmy autobusem miejskim na Wyspę Małgorzaty, do kąpieliska z wodami termalnymi Palatinus. Przez kilka godzin mogliśmy korzystać z różnych basenów, masaży i zjeżdżalni wodnych. Ciekawą atrakcją była sztuczna fala. Następnie czekała nas wycieczka do pobliskiego miasteczka, Szentendre. Liczne kręte, wąskie uliczki, sklepy z węgierskimi pamiątkami, klimatyczne kawiarenki, a to wszystko położone nad Dunajem. Późnym popołudniem wróciliśmy do naszego miejsca zakwaterowania, gdzie na obiadokolację zostaliśmy poczęstowani typowo węgierskim daniem- kluseczkami z gulaszem.

Niestety, to, co dobre, szybko się kończy. W piątek po wczesnym śniadaniu zapakowaliśmy swoje torby i wsiedliśmy do autobusu. Pożegnaliśmy się z Budapesztem i wyruszyliśmy do Kościana. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w Bratysławie na krótki spacer po Starym Mieście. Droga powrotna również minęła w bardzo przyjemnej atmosferze, do domu dotarliśmy w nocy, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i bogatsi o wspaniałe przeżycia.

Nie można nie wspomnieć o pogodzie, która przez cały czas była wręcz wymarzona. Czyste niebo i upały pozwoliły na zdobycie pięknej opalenizny J.

Chcielibyśmy bardzo podziękować naszym opiekunom za zorganizowanie tego fantastycznego wyjazdu, opiekę i świetnie spędzone cztery dni. Wspomnienia z Budapesztu z pewnością pozostaną w nas na zawsze.